Jak działa Internet?

Jak działa Internet?

Spis treści

W dzisiejszych czasach nieustannego rozwoju świata cyfryzacji nieograniczony dostęp do Internetu stanowi pewnego rodzaju standard. Korzystają z niego miliardy osób na całym świecie, jednak tylko mały procent jego użytkowników wie, jak działa. Czytając nasz artykuł, dowiesz się, kto zapoczątkował Internet i czym on dokładnie jest.

Historia Internetu

Za początek internetu uważany jest rok 1969. To właśnie wtedy powstały pierwsze sieci znajdujące się w Los Angeles, Salt Lake City i Kalifornii. Do jego wynalezienia przyczyniło się kilka osób. Za najważniejszą uważa się Josepha Licklidera. Jak można się domyślić, był związany ze światem technologii – pracował w Information Process Techniques Office.

Przeczytaj również: Czym jest światłowód?

W 1963 roku opisał pomysł, w którym chciał stworzyć większą sieć niż tylko taką, która była pomiędzy Amerykanami. Jako ciekawostkę można uznać, że do rozwoju Internetu przyczynił się Polak – Paul Baran. Stworzył transmisje danych między siecią komputerów.

Przeczytaj również: Jak działa podpis kwalifikowany?

Warto również wspomnieć, że w latach 80. Internet był powszechny tylko dla wojska i uniwersytetów. Natomiast w latach 90. powstały pierwsze przeglądarki, które przekazano do użytku powszechnego. Ten moment uważa się za przełomowy i kluczowy w historii całego procesu.

Przeczytaj również: Jak doprowadzić internet na jacht?

Co składa się na Internet?

Internet jest łączem, który umożliwia komunikowanie się i zbieranie różnorodnych informacji. Jednak warto wiedzieć, że składa się z takich rzeczy jak:

  • serwer – to właśnie on odpowiada za działanie urządzeń i programów. Każdy komputer, który jest podłączony do internetu, można nazwać serwerem,

  • host – host bierze udział w wymianie danych i może być dowolnym urządzeniem podłączonym do sieci,

  • protokoły internetowe – umożliwiają komunikację pomiędzy systemami.

Samo działanie Internetu opiera się na wpisaniu w wyszukiwarkę frazy. Następnie komputer wysyła zapytanie do serwera, a odpowiedź trafia do użytkownika. Sam proces nie należy do skomplikowanych, jednak może się taki wydawać.

Pamiętaj, że kluczowym elementem jest prędkość Internetu. To właśnie od niej zależy, jak szybko będziesz w stanie poruszać się między przeglądarkami. Dlatego wybieraj Internet domowy bez limitu i ciesz się nieograniczonym dostępem do świata online. 

 Internet mobilny czy stacjonarny?

Oferty telekomunikacyjne należą do różnorodnych. Dlatego w prosty sposób można dopasować idealną ofertę względem swoich potrzeb. Jednak kluczową kwestią jest wybór samego Internetu. Wyróżnić można:

  • stacjonarny – przypisany jest do konkretnego miejsca,

  • mobilny – działa wszędzie.

Stacjonarny Internet jest określany jako łącze doprowadzone do konkretnego pomieszczenia lub po prostu domu. Może z niego korzystać kilka urządzeń jednocześnie, przeważnie bez limitu. Umożliwia odbiór na telewizorze lub innym sprzęcie elektronicznym.

Inaczej jest w przypadku Internetu mobilnego. Wspomniane łącze uzależnione jest od operatorów sieci komórkowych. Należy w urządzeniu włączyć dane komórkowe. W innym wypadku nie będzie możliwości korzystania z funkcji online. Podstawowymi różnicami można określić:

  • dostęp,

  • ceny Internetu,

  • szybkość,

  • łatwość dostępu.

Podsumowując, zarówno Internet stacjonarny, jak i mobilny niesie za sobą zarówno szereg korzyści i  zagrożeń. W zależności od potrzeby należy dopasować go względem swoich oczekiwań. Tutaj opłaca się skorzystać z pomocy specjalistów świadczących usługi telekomunikacyjne. Warto również wspomnieć, że wiele osób decyduje się na oba rozwiązania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.