Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jakie informacje znajdują się w konsumenckich bazach danych?

Prowadzenie aktywnej sprzedaży wymaga docierania z informacją o swoich produktach lub usługach do osób, które mogą być nią zainteresowane. Najlepszym sposobem, by ograniczyć koszty przedstawiania swej oferty jest adresowanie jej wyłącznie do potencjalnych klientów, wytypowanych na podstawie pasujących do profilu zmiennych. Żeby było to możliwe, konieczny okaże się jednak dostęp do bazy danych zawierających potrzebne w tym celu informacje.
Dlaczego warto korzystać z konsumenckich baz danych?
Działania marketingowe wszystkich firm oraz prowadzona przez nie bezpośrednia sprzedaż okazują się doskonałym sposobem docierania do klientów, wiążą się jednak z określonymi kosztami. Wydatki te można w znacznym stopniu ograniczyć, lepiej adresując przedstawiane oferty i wysyłane komunikaty informacyjne oraz reklamowe, co przekłada się na mniejszą ilość czasu, potrzebną działowi sprzedaży na wypełnianie stawianych przed nim zadań, a także pozwala na redukcję kosztów korzystania z rozmaitych kanałów komunikacji z nabywcami. Sposobem na podniesienie efektywności firmy będzie dostęp do obszernych i aktualnych bazy danych B2B, jeżeli chodzi o klientów biznesowych i B2C, gdy w grę wchodzą osoby fizyczne. Metoda ta okaże się skuteczna w różnych branżach, niezależnie od ich charakteru, ponieważ znajdujące się w bazach rekordy zawierają znaczne ilości informacji, pozwalających na wyszukiwanie według rozmaitych kryteriów, wybieranych na podstawie charakterystyk klientów najczęściej wybierających dany produkt lub usługę.
Przeczytaj również: Podstawowe rodzaje klienckich baz danych
Czym charakteryzują się konsumenckie bazy danych?
Konsumenckie bazy danych to zestawienia informacji o osobach prywatnych wraz z zapisami dotyczącymi ich podstawowych cech, które mogą okazać się przydatne przy wybieraniu potencjalnych klientów dla firm z rozmaitych branż. Przez dopasowanie charakterystyk połączonych z konkretnym rekordem w bazie można łatwo sprawdzić, czy odpowiadają one określonemu przez firmę profilowi nabywcy i kierować reklamy oraz propozycje sprzedaży wyłącznie do wyselekcjonowanych osób. Zakres danych, jaki obejmuje baza może być różnych. Wśród najczęściej wykorzystywanych cech poza imieniem i nazwiskiem znajdują się m.in. płeć, wiek, adres zamieszkania oraz wykształcenie, a także zainteresowania, aktywność w sieci, średnia wielkość koszyka, zawód, dochód czy stan majątkowy. Wśród informacji o konsumentach występują także zapisy np. o liczbie i wieku dzieci, posiadanych pojazdach, nieruchomościach przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Bazy B2B i B2C oferuje firma Target Media, który zajmuje się też przygotowywaniem kampanii e-mailowych, mobilnych i głosowych czy prowadzonych w social mediach.
Przeczytaj również: Jakie są zalety korzystania z bazy klientów dla fotowoltaiki?
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana